måndag 19 maj 2014

Gesso + Fjäder = Sant

Hej där!
Gesso är faktiskt bra till den mesta om man funderar på det!
Här har jag fått inspiration av en pysselkompis, Tesa, och penslat Gesso på en påskfjäder. När jag kladdat på gesson tog jag en spetsig pinne o drog isär fjäderpennorna så den blev lite flikig. Sen snabbtorkade jag det hela med embossingfönen.
Eftersom fjädern var orange behöver man täcka flera gånger om den ska bli vit. Men jag gillar att färgen lyser igenom!

Att stämpla är ju det jag gör mest så här blev det en textstämpel. Just denna är från YouDo. >HÄR<hittar du ännu fler fina bakgrundsstämplar!
Stämpelfärgen heter Rusty Bucket, just nu en favorit både att stämpla med o när jag färgar in kanter.

Av detta blev det ett kort som faktiskt funkar till det mesta: födelsedag, student, varfor inte Mors Dag?! Eller bara för att solen skiner =)

Lite närmare: visst är de där ramarna urfina?!! Både nejlika o körsbärsblomma o de små söta pistillerna fick också vara med. En liten sidenros hittar du på ramens övre vänstra hörn. Runt det stämplade motivet embossade jag lite med Shabby Pink Enamel. Till sist fick blommorna lite bling.
Urfina pappersblocket från Studio Calico är slut men du hittar fler fina >HÄR<

Härligt soliga hälsningar, Monica


3 kommentarer:

NickScrapShack sa...

Supercoolt!!!

En liten butik sa...

så häftigt Monica, ska testas!

Sinikka sa...

Kanon fin idé.