torsdag 8 december 2011

Popup kort!

Jag har aldrig tidigare testat att göra popup kort. Och jag jag verkligen missat nåt! Vilken grej! Så mycket mer liv det kan ge. Har gjort ett ganska enkelt kort (vågar ju inte mig på nåt allt för avancerat när jag aldirg testat innan ;) )

Passade även på att fota under tiden så ni kan se hur jag gjort.

nklar

n1
Först skär jag till kortstommen, samt det mönstrade pappret jag vill ha som "bakgrund" inuti kortet. Har även stansade över och underkant med en stans.


n2
Målade mina stämpelmotiv som jag vill ha på kortet. Jag färglägger oftast mina motiv med distresser.

n3
Därefter skär man ut där man vill ha sina motiv. En lite längre fram och en i bakgrunden har jag valt. Sen är det fritt fram att klistra fast "bakgrunden" på stommen.

n4
Sen tar man de färdigmålade motiven och sätter fast på flikarna jag tidigare skar ut.

n5
Sen är det bara att fortsätta dekorera efter eget tycke och smak! :)

nsneek

Material:

Stämpelmotiv bildmålarna Christmas door
Stämpelmotiv bildmålarna Mimosa snowflake
Pärlor
Vit CS

1 kommentar:

En liten butik sa...

superfint kort! stämplarna är bedårande tycker jag och du har färglagt dem jätte fint!
//Lotta