tisdag 13 maj 2014

Go make art - live a colorful life

Idag firar jag min födelsedag med att visa er jag hur jag gjort min art journalingsida "go make art". Sidorna är har jag använt tidigare, men jag var inte nöjd med hur de blev, så jag började med att måla över dem med gesso och sedan stämplade jag med en av dessa underbara stämplar från n*studio och en vattenfast stämpeldyna.


Sedan ritade jag cirklar med inktensepennor som jag sedan målade ut med vatten och pensel..

När Inktensepennorna väl torkat, så är de permanenta. Därefter målade jag runt kanterna med India Inkpennor, så jag suddade ut med fingret.

Jag klippte ut några pennor från Glitz 6" paper pad, Color me Happy (slut) och även ett "glas" i overheadplast.

För att glaset skulle framträda bättre kletade jag på lite gesso med fingret.

Under gesson syns texten som jag skrivit tidigare, men som jag inte ville ha kvar.

Go make art and live a colorful life!


5 kommentarer:

Monica =) sa...

Grattis på födelsedagen och oj vilka läckra sidor!!! Imponerad av de där glasen....Så snyggt!
Kram Monica

NickScrapShack sa...

Grattis på födelsedagen. Hoppas du får en härlig dag!
Vilka underbara sidor!
Kram Nick

En liten butik sa...

Grattis Anna! Hoppas din dag blir ljuvlig :) Vilka härliga sidor du har gjort - älskar ditt glas!!

vitatulpanen sa...

Läckert Anna! Å grattis förresten! :)

Anna Ekman sa...

Tack!