fredag 2 maj 2014

Project minialbum

Jag fick en bunt jättefina pocket style-kort från My Minds Eye i mitt förra DT-paket. Jag tänkte att de var perfekta att använda till att göra kort med. Men så fick jag en idé! Jag tejpade ihop några med hjälp av washi till en bok och gjorde ett minialbum av dem istället. Snabbt och enkelt!


Självklart fick detta bli min framsida, albumet handlar om min son med lite instagrambilder i lagom storlek som jag hade liggandes oscrappade.


Jag hade även Kaiserkraft rub ons som passade fint till min bok, dessa gnuggade jag fast där det passade. Annars höll jag det ärtt sparsamt dekorerat.


Några gamla träbokstäver hade jag i min låda också, de passade perfekt i boken.


Hittade även en träkamera och glittriga enamel dots i samma serie som korten.


Heter det fortfarande enamel dots när de är i trä? Wood dots kanske? Snygga är de i alla fall. Ett banner i chalkboardstil passade också i albumet.


Washitapen som jag fäst ihop albumet med kommer också från samma serie av My Minds Eye som korten. 


Visst var det väl ett enkelt sätt att göra ett snabbt minialbum? Hoppas du blev inspirerad att använda dina pocket style-kort till annat än det de är tänkta till. Ha det gott!

/Maya

Material:
Just Splendid Wood Dots (slut i butiken just nu)
Kaiserkraft Colour Rub-ons - Tea Break Collection (också slut)
Div. trädekorationer (bokstäver, kamera)


1 kommentar:

Monica =) sa...

Vilken härlig idé o så snyggt det blev!! <3
Kram Monica