måndag 5 maj 2014

Vackert

Måste börja med att be om ursäkt. Glömde totalt bort att det var min tur att blogga idag. Lite sent men här kommer i alla fall min layout. Hoppas ni får lite inspiration....




Maj månad, allt växer så det knakar, visst är det härligt? Har ett litet plommon träd som precis börjat blomma på vår tomt och det är så skirt och vackert...

Dagens layout handlar just om skönhet hos växter. Jag har använt mig av ett underbart vackert papper från Fabscrap och som heter Shabbylilious Shabby Birds. Jag har klippt mitt ark till A4 storlek eftersom jag gillar att scrappa i det formatet. Biten som blev över vände jag på och klistrade fast på högra kanten av min layout.



Stansade ut en fjärilsbård ur vitt cardstock och "gömde" skarven mellan de två papperen. Använde även vitt cardstock till en liten ram runt fotot för att få det att hamna mer i fokus, samt till ett litet staket. Bakom kortet använde jag ett litet papper ur ett pappersblock från MME (tror att just det är slut i shoppen men det finns andra fina!)



I nedre hörnet använde jag massor av härlig blommor från butiken. Klippte först till två bitar av ostduk som jag lade som ett L i hörnet. Fyllde sedan på med blommor och utstansade blad. Sist satte jag fast några vackra rosa halvpärlor.

Till rubriken använde jag igen de helt underbara runda klistermärkesbokstäverna från MME, Chalk Studio.
I kanten fick det bli ytterliggare två stora rosa halvpärlor. Visst matchar de den fina blomman? Det fanns pyttelite av det mönstrade papperet från Fabscrap kvar så jag klippte det utmed det randiga mönstret och skrev datum och plats och moterade det under bilden.



Trevlig Vecka önskar
Inspiratör Nick



1 kommentar:

En liten butik sa...

så fin LO, gillar bokstäverna skarpt