tisdag 6 maj 2014

Ibland måste man städa.....eller inte!

Får du som jag en galet massa små spillbitar av papper som blir liggandes i en enda röra ihop med allt annat på pysselbordet?!
Fina små bitar som kan komma till användning tänker jag men som mest stökar till om jag ska vara ärlig.... Fast ibland så lyckas jag!
Här har jag flätat ihop de där små drygt halvcentimeter breda remsorna o använt dem som bakgrund till ett utstansat hjärta.

Lite pillrigt i starten men sen låser flätningen fast de små remsorna så fint.

Ett enkelt men rätt effektfullt kort där remsorna får komma i fokus.

Här syns det att jag använt 3D-kuddar för att få lite höjd på det hela och för att remsorna ska få bättre plats.

Material:
Vit, slät cardstock
3D-kuddar
Hjärtstans (inte precis samma men snarlik i form, faktiskt snyggare än min =)
Grön stämpeldyna

Har du nåt bra trix för att ta vara på "det som blir över" när man pysslar?
Skriv gärna en rad o berätta!

Soliga vårhälsningar,

3 kommentarer:

NickScrapShack sa...

Superfint, passar ju perfekt att använda upp spillbitar nu till Morsdag!

En liten butik sa...

jättefint och härliga färger!

Cardlotta sa...

Oh vad fint! Nu blev jag inspirerad att använda alla mina band! Lotta