söndag 4 maj 2014

Att läsa är lycka!

Det är en alldeles speciell känsla att starta på en ny bok, inse att den trollbinder o veta att det är många sidor kvar!!
En bok är dessutom en finurlig present, varför inte istället för en blomma?! Om man dessutom toppar med ett egengjort bokmärke blir det härligt personligt.

Jag har använt tags från Prima. De är lite större o om man vill kan man skriva en hälsning på baksidan - det blir ett användbart kort helt enkelt!
Det enda man behöver tänka på är att inte ha dekorationer som bygger för mycket höjd, det ska ju klämmas mellan boksidorna utan att förstöra boken.

Mina bokmärken kommer att få band längst upp också men fotona blir så rektangulära om det ska med så jag fixar banden senare!

Eftersom det är Stamp Sunday har jag stämplat tjejer på båda men med lite olika tekniker. Vilken gillar du bäst?

Jag började med att mista lite som en bakgrund. Sen blev det ett PL-kort och lite mönsterpapper. Texten sitter på en liten Post-It- etikett. För att få lite höjd har jag limmat den på en bit Pizzakartong.
Lite blommor, halvpärlor o bokstavsstickers finns också med.

För att den tjusiga Kaisercraft-damen skulle synas på mönsterpappret grundade jag med Gesso innan stämplingen.


Här kommer bokmärke nr 2!
På denna tag har jag dekorerat med körsbärsblomma, washitejp och utstansad liten doily.
Samma Post-It-etikett monterad på Pizzakartong men handskriven text istället.

Fina Tilda är målad med pensel och flytande distresser, utklippt o monterad på 3D-kuddar.

Bakgrunden är gjord med en trädstencil liknande denna och med samma teknik som visas >HÄR<. Trädstammarna är infärgade med distressdynor: Old Paper, Dried Marigold, Rusty Hinge o Pine Needles.

Härlig söndag till dej!

Inga kommentarer: