lördag 17 maj 2014

OH.EM.GEE - stamp sundays


Hej, Maya här igen och jag tänkte bjuda på en till Stamp Sunday. I mitt första DT-paket fick jag denna stämpel från Kenny K och den är så fin. Sen heter faktiskt OMG och jag råkade ha en stämpel hemma som faktiskt hade samma text så jag gjorde ett kort av det. Jag målade motivet med Copics och klippte ut det. Sen monterade jag det med 3d-kuddar på ett pocketstylekort från Kaiserkraft som passade jättefint till motivet tycker jag. Jag stämplade och embossade texten i vitt och sen dekorerade jag med några vita enamel dots. Dagens tips är att om den vita embossingen inte täcker helt av nån anledning så går det bra att fylla i små skavanker med vit täckande penna så ser ingen att det blivit fel. Bra va?

Material:
Kenny K-stämpel (OMG är slut men den här är lika cool tycker jag)

1 kommentar:

Monica =) sa...

Härligt kort o tack för tipset - såna där små fixa-till-tips behöver man alltid!
Kram