måndag 12 maj 2014

En liten tavla

En nära vän födde sitt första barn för några veckor sedan så jag gjorde en liten tavla bara till henne!

Min tanke var att stämpla på canvastavlan men insåg mycket snabbt att det var alldeles för svårt. Jag fick då tipset av andra på scrapträffen att använda tissuepaper och jisses - hoppas alla har tissuepaper hemma för hur kan man leva utan?!

Canvastavla, texter, thickers, bling, distresser

Dollstampen är stämplad på tissuepaper och fastsatt på canvastavlan med modpodge
Sen stämplade jag samma "docka" på mönstrat tissuepaper och klippte ut
 till klänningen. Modpodge tar jag både under och på motivet/tissuepappret


Ängelvingarna är gjorda med mask/stencil och modpodge sparkle - glittrar ordentligt. För att få färg ta lite modpodge och blanda i PearlEX, det gjorde jag.

Tissuepaper till folket!

//Lotta



1 kommentar:

Monica =) sa...

Hade jag inte koll på, tack både för tissue-tips o härlig inspiration -lycka att få en sån fin minnestavla!! <3

Kram, Monica