tisdag 20 maj 2014

Snart är det Mors Dag....

Har gjort ett morsdagkort i färger jag älskar! Svart, turkost och rosa är så fint ihop tycker jag. Har använt ett mörk turkost cardstock som bas, Blue Calypso.
Jag använt ett papper ur ett papperspack från MME. Sedan har jag använt en liten bit av ett favoritpapper från Prima som heter Optimist Bloom. Har också använt en bit av ett journalingkort. Skar utmed blom-motivet så att jag kunde sticka in journalingkortet i kanten.




Har chalkat alla kanter. Ritat små stygn med svart penna. Embossat texten med svart embossingpulver. Både text- och motivstämpeln är mina egna. Jag har målat stämpeln med ProMarkers och Faber Castell pennor. Använde lite stickles på den vackra kvinnans påfågelsfjäder.

På journalingkortet har jag klistrat fast små turkosa fragment ur detta kitt.
Har också klistrat fast tre stycken blommor längst nedre kanten av journalingkortet. Det kitt jag använt hittar jag inte i shoppen längre men det här kittet skulle också fungera jättebra.


Uppe i hörnen har jag gjort tre pärlor i rad med hjälp av Liquid Perl Peacock.

Nu hoppas jag att ni får en alldeles underbar tisdag!
Inspiratör Nick



1 kommentar:

Cattiegirl sa...

Gu vilket läckert kort! Älskar verkligen färgerna och kompositionen! Betvivlar att jag själv kommer få något ens i närheten så fint på söndag...;-)
Kram
//Cattie