söndag 12 maj 2013

Layout med fragments

Det finns ingenting som sparkar igång min inspiration så mycket som nytt pysselgodis och nu när det kom ett nytt paket från Lotta tidigare i veckan var inget undantag. Ganska snabbt hade jag fått ihop fyra alster och det första tänkte jag visa er här idag! :)
 
I paketet låg ett provtryck av den kommande papperskollektionen som Ami designat. På ena sidan är det ett turkost chevronmönster och jag blev så klart kär på en gång! ;) Det låg även med en burk Stampendous Mica Fragments Red, en produkt som både lockar och skrämmer mig eftersom jag inte riktigt vet hur jag ska använda den. Katja/MezzaNotte utmanade mig att våga testa med stenciler och akrylfärg, så jag antog utmaningen och kladdade på utan att tänka så mycket med Distress Paint Fired Brick och stencilen Prima Turkish Grunge. Jag öppnade sedan min burk och strödde över, det som blev över samlade jag ihop och hällde tillbaka i burken.
 
När allt torkat klippte jag ut några remsor och bitar ur Dear Lizzy 5th & Frolic 6x6 paper pad och byggde i lager på lager runt mitt foto tillsammans med MME My Girl Brads
 





3 kommentarer:

Monica =) sa...

Superläckert blev det!!
Ser att du dessutom använt mina favvobokstäver <3

Kram Monica

Anna Ekman sa...

Så härlig layouten blev. Det låter spännande med fragments.

Katja/MezzaNotte sa...

Det blev ju pricken över iet med fragments ;)