fredag 10 maj 2013

Embossade tags

Det är hur kul som helst att göra tags. Här har jag använt färdiga tags från det stora Prima blocket med tags. Lite roligt med lite större yta att jobba med. Stämplat med Urban Stamps Cogs som jag har embossat med svart embossing pulver.

 Hela tagsen är distressad med Festive Berries, Wild Honey och Vintage Photo för att slutligen lägga på lite glossy accent på valda delar.
 På nästa tag har jag använt stämpeln Urban stamps Curiosities och embossat  även denna. Åter använt distresser för att färga in tagen. Använt Black soot, Stormy sky, Aged mahogany och Wild Honey.
 Siffrorna kommer från Prima och är i metall. Dessa har jag färgat in med distress paint. Paint är fantastisk, torkar snabb och fäster bra även på metall. Black soot och Rusty Hinge la jag på lite lätt på siffrorna.
  Det finns lite annat material på tagsen med, detta kommer från min egen gömma. Ha en härlig helg/ Kram på Katja/MezzaNotte

1 kommentar:

pojjo sa...

wow så snygga :) tack för inspirationen :)