tisdag 21 maj 2013

Kort till mors dag

Jag har gjort ett mors dag kort i romantisk stil, något som jag inte alls känner mig hemma på. Men jag började med att matta bakgrundspapperet med Gesso för att de rosa blommorna inte skulle vara alltför framträdande Sedan inkade jag in kanterna med distress ink och limmade fast pappersgirlangen från Glitz. Den lilla behändiga chipboardskylten från Storyteller fick även den inkade kanter och en text med en privat stämpel. Fjärilen från Prima (tyvärr slut i butiekn) har jag först färgat in med Gesso och sedan embossat med embossing enamel aged ivory från Stampendous.


Med det här kortet vill jag även passa på att påminna om maj månads tävling med tema "romantik". Ni har fram till den 31 maj på er att göra ett bidrag, så kom igen och pyssla lite nu! ;)



1 kommentar:

En liten butik sa...

Superfint, gillar hur du färgade in över rosa blommorna.