torsdag 23 maj 2013

Joyfold card.




Det här är en kortvikning som jag verkligen gillar, kortet känns så lyxigt med alla lager på lager med papper. Joyfold Card.
Om du googlar det så finner du flera olika varianter och storlekar av vikningen. Jag har valt att göra den stora av kortstommarna i 30x15 cm. Biga den på mitten. Sedan har jag skurit av cirka 6 cm på ena sidan och sedan stansat med en kantstans för att få det snyggt.
Den lilla kortstommen är skuren 22x7 cm och sedan bigad på mitten.

Här ser ni insidan av kortet och hur jag klistrat dit den lilla kortstommen inuti den stora.
För att kortet ska kunna gå att stänga någorlunda bra så kan man inte använda sig av en massa upphöjda dekorationer.

Närbild på det söta stämpelmotivet från Whimsy Stamps. Jag har färglagt  med mina Distress Markers.

Material:
Papper - Prima Fairy Rhumes 6x6"
Stämpel - Whimsy Sun Kissed
Spetsband från YouDo
Fjäril från Prima - Divine


1 kommentar:

En liten butik sa...

Så fin stämpel och som du sa, lyxigt kort absolut! Kul kortvikning