onsdag 29 maj 2013

#mixedmedia #canvas #enlitenbutik

Jisses vad roligt det är att följa konstnärer, scrapbookare och alla andra på instagram. Inspirationen fullkomligt slår emot en med full kraft... En liten butik hittar du tillsammans med lite privata bilder om du söker #enlitenbutik :)

Så nu har jag blivit klar med min första canvas som jag är nöjd med. Jag har haft en kompis i tanke när jag gjort den och hon kommer att mottaga den som en liten inflyttnings-, grattistillbebis- och jippiduhargiftdig-present.

Här följer mängder med bilder hoppas jag inte tröttar ut dig.

Material som jag använt tror jag är i stort sett allt som finns hos www.enlitenbutik.net under kategori Färg-Mist-Emboss. Jag ska försöka redogöra vid varje bild.


rub-ons från Kaisercraft, knappar från egna gömmor, örhänge, blommor, Prima fly away, äldre chipboards som kommer upp under REA inom kort, snören, mask tegel och bling


Ostduk, gesso och Mister Huey´s Bazinga (lik länkad mist) och Pearl ex har jag penslat på sist av allt (ser mörkt ut på bilden) Sunset gold



Änglar från youdo, crushed glass glitter från Stampendous ocean och bronze och glass beads. Glass beads blandade jag med Mister Huey´s Gold och penslade runt hela ramen.


Snören kan också se häftiga effekter...


Bannern är gjord av Primas dolltag. Glassbeads runt bannern, guld sprayad över och som grädde på moset lite sunset gold från Pearl Ex.


Mister Huey´s sunset, Pearl Ex sunset gold och glass beads. Tegelmuren är gjord med stencil och Liquitex Modeling paste

Tack för att du tog dig tid och tala gärna om vad du tycker :)





2 kommentarer:

Katja/MezzaNotte sa...

Läckert med många härliga strukturer och färger!

Mona sa...

Fantastiskt vacker tavla den här gillade jag jättemycket helt i min stil
Mona