lördag 25 maj 2013

Att göra en tag

Här kommer en bildserie om hur jag gjorde en tag med framförallt Prima- och Distressprodukter.

Först målade jag en Primatag med Distress Paint i färgen Salty Ocean.

Efter att färgen torkat, gnuggade jag in hela tagen med Distress Ink i samma färg med hjälp av en Ink Blending Tool.

Genom att stänka vatten över tagen skapades en melerad effekt.

Med Fluid Chalk stämplade jag Vackra Stella både på tagen och på ett mönstrat papper från serien Introspection.

Jag klippte ut klänningen från det mönstrade pappret och limmade fast den på tagen. Sedan stänkte jag över lite mer vatten, som jag sedan torkade upp med hushållspapper för att skapa den lite utfrätta känslan.

Jag blandade lite Pearl Pigment i färgen Brilliant Gold med en droppe vatten på ett akrylblock och målade kronan samt stänkte droppar över hela tagen.


Kanterna på tagen ruggade jag upp med Comfort Distressing Tool.

Och så här blev den färdiga tagen.



1 kommentar:

En liten butik sa...

Såååå fin! Snygg till studentkort :)