onsdag 17 april 2013

Shaker card

Hej där!
idag har jag gjort ett shaker card - ett kort med en "skrammel-behållare" helt enkelt. Denna gången blev det två mindre, fyllda med glitter.
Kortet jag gjort är dessutom inspiration till aprilutmaningen: cirklar, turkost o något stämplat. Du hänger väl på?!!

Det är inte så krångligt att göra ett sånt här kort egentligen. Du stansar ut en ram, dels i papper o dels i nåt lite tjockare material. Jag har använt dekorgummi. Du behöver också ett "fönster", jag har stansat ut en cirkel i OH-plast. På bilden är det den delen som blänker rejält =)

Här ser du hur jag lagt en vågig cirkel o en slät inuti för att stansa ut en ram i det gula gummit.  För att fixa till behållaren limmar du OH-plast på dekorgummit o den mönstrade ramen överst.
Jag valde att stansa ut en vågig botten i samma CS som själva kortbasen. Denna delen är den som jag stämplade text på.

 Här ser du ihopmonteringen av shaker-behållaren: underst OH-plast med den tjocka gummiramen. Jag häller glitter på plasten och limmar sist dit botten med den stämplade texten neråt så att den syns när jag vänder rätt min behållare.

Så här blev det färdiga kortet med två skrammelbehållare fyllda med lite glitter.

Här kommer en närbild på själva behållaren.

Material:
Papper - Authentiqe  Summer, Echo Park Everyday Eclectic
Stämplar från Bildmålarna - Grattis, Det är din dag





2 kommentarer:

En liten butik sa...

Så snyggt Monica!

Fröken S sa...

Oj så fint!
Vad är märket på dina dies?