torsdag 11 april 2013

Rub-ons

I butiken finns det nu mycket rubons och jag gillar verkligen att använda dessa. Perfekt att ha med sig på pysselträffar till sina mixedmedia alster och artjournal sidor. Jag har gjort ett litet av album av kartong. Färgat in kartongen med gesso, sedan lite rosa distress paint, lite här och var som jag gnuggat ut med fingrarna. Några stencils och i en stencil har jag använt distress ink.

 Gnuggat på av den fina texten och även stämplat lite här och var. När jag stämplar på mixed media alster så använder jag mig av en Stazon dyna, eftersom den är vattenfast. Även stämplat med en lite klosstämpel som ser ut som washitejp. Fjärilen är även den på kloss, det är stadigt och bra när man stämplar. Stämplat med gears och med den fina doilyrollern.
 Så här ser baksidan ut.
 Har även gjort ett clean and simple kort. Även här har jag använt rubons och har använt mig av papper från Fancy Pants- Park Bench



I shoppen finns lite större rubons med olika texter även dessa funkar bra på kort.
På kortets vänstra sidan ser du Stampendous Enamel och Mica Flakes. Hur du använder dessa kommer i ett inom ett par veckor här i bloggen.


Hoppas ni med ser möjligheterna med dessa rubons.
Kram Katja/MezzaNotte