fredag 5 april 2013

Prima Mixed Media Doll stamp - tag.

Jag har varit så himla nyfiken på dessa coola "dockstämplar" från Prima så jag blev himla glad när det följde med en i ett av mina härliga DT-paket. Just denna stämpel har ELB döpt till Astrid. :)

Jag har stämplat Astrid på flera olika papper. I botten på ett vitt papper och så har jag målat henne med en hudfärgad krita som jag lånat av barnen. Klänningen, skorna och hårbandet har jag stämplat på olika blad ut pappersblocket Engraver från Prima och så har jag klippt ut detaljerna och klistrat på min docka.

Klockan, linjalen, det mörka bakgrundspappret - allt kommer från samma pappersblock, Engraver.

Det som ser ut som brun washitejp längst ner är i själva verket en stämpel. Visst är den läcker!? Finns i flera olika utföranden. Över hela tagen har jag till sist skvätt guldig glimmer mist.

Material:
Stämplar - Astrid, Datumstämpel, washitejpstämpel (textstämpel privat)
Pappersblock - Engraver
Tag BLOCK - Prima


4 kommentarer:

Chris_P sa...

Men såå himla snyggt!!

DeadUntilDark sa...

Tack!! Vad kul att du gillar den. :)
Kram Linda

Miapuh sa...

WOW Zatan i gatan så himla fint.
Känner ett stort måsteha stämpel,så coolt <3
/Puh

En liten butik sa...

Zatan i min gata också så läcker!! Astrid är snygg hon :) //Lotta