måndag 8 augusti 2016

Monokromatiskt födelsedagskort

Hej på er igen!

Lottas utmaning till oss inspiratörer den här månaden är att skapa monokromatiskt. En rätt så kul utmaning som får oss att tänka till.

Jag valde att göra ett litet födelsedagskort i vita toner. Jag har lekt med olika material och strukturer för att framhäva detaljer där jag normalt använder olika färger.


Jag har byggt upp en moln-liknande effekt på kortet med hjälp av silkespapper, ostduk och mesh. Min luftballong av chipboards har jag målat vit och sedan har den fått struktur med hjälp av modeling paste och en stencil. Slutligen har jag dekorerat med vita enamel dots, paljetter och spets.

Tips på varor i Butiken: Chipboard, silkespapper, ostduk, enamel dots, paljetter, spets, modeling paste, stenciler.

1 kommentar:

Anna Uhras sa...

Så vackert i vitt!!💕 Kram Anna 😃