lördag 20 april 2013

Embossa med Stampendous produkter

Ni har väl inte missat de läckra embossing ename från Stampendous? Jag har inte varit så mycket så mycket för att embossa tidigare, men med dessa pulver/fragments har en ny värld öppnat sig. Här har jag blandat två embossing enamel med varandra (blanda gärna dina egna kombinationer). På det har jag lagt över Color fragments (det som är lite rött). Det som är så fantastisk med dessa pulver att du behöver ingen embossing dyna för att det ska fastna. Det som är viktigt att tänka på att du värmer underifrån och börja där du har lagt på som mest pulver. Våga hälla på rikligt för att få läckra effekter.

Här har jag svart embossing enamel med Mica glided fragments. Fantastiska metall flarn som fastnar så fint i embossing enamelen.
 Color fragments, Mica fragments, Crushed glass glitter smälter ej. För att dessa ska fastna ska du använda det i kombination med enamel.
Sedan kan man alltid exprimentera som på det här kortet. Här har jag helt enkelt använt lim som blir genomskinligt när det torkar och jag har hällt på crushed glitter på detta för att få en effekt. Passar perfekt för detaljer på alster.

 Har provat att limma på ett motiv och sedan hälla på embossing enamel på detta.  Jag penslar bort embossing pulveret med en pensel där jag inte vill ha det. Värmde från undersidan och limmet bubblar lite, men pulvret smälter fint och gör en rolig effekt. Vill du ha det på bestämda ställen så fungerar även att hälla på enamel på dubbelhäftade tejp.
 Ni märker att det finns mängder av möjligheter med Stampendous produkterna. Testa innan om ni är osäkra. Tack för titten! Katja/MezzaNotte

Material:
Svart stämpeldyna- Stazon
Distress paint- picket fence
Stämpel- Through the changes
Stämpel- Urban stamp folium



Inga kommentarer: