lördag 10 september 2016

Enhörning till jul?!

Hej där!
Fortfarande dyker det upp dagar med sol och värme, sommaren håller sig kvar liiite till! Men det rör sig mot höst...
Jag som är en långsam en när det gäller kortpyssel (brukar säja att jag har roligt extra länge) har allt börjat nosa på julkorten. Speciellt som Lawn Fawn kommit ut med alldeles underbara motiv och dies...

Vem behöver inte en enhörning till jul?!
Den lille enhörningen är utstansad och monterad på en wobbler, alltså kan du få honom att "skutta" lite =) Hur jag gör en egen sån visar jag >HÄR<


Varför filmen gillar att vara på högkant kan man undra, men du ser nog bra ändå tänker jag...

Den snöiga bakgrunden har jag gjort på samma sätt som molnhimmlen i förra veckan: klippt till vågformer i papper och använt dem som mall när jag cirklar på färg med hjälp av distressverktyget. Färger jag använt är Tumbled Glass och lite Spun Sugar.

Glada lördagshälsningar,
Monica =)


1 kommentar:

Anna Uhras sa...

Så ljuvligt SÖÖÖÖT !!! Härligt Monica 😍 Kram Anna