söndag 28 april 2013

Matt, glansigt och skimrande!

Här har jag gjort ett kort med kontraster i tanken. Jag började med att stämpla med de fina cirklarna på ett akvarellpapper med Perfect Medium, som finns i Perfect Pearlskittet från Ranger, och embossade dem med ofärgat embosspulver. Just nu finns det inte inne, men Lotta har en massa härliga embossingsaker, kika in!

Jag blötte upp akvarellpappret ordentligt och målade med akvarellfärger som fick blanda sig med varandra. Det går säkert bra att använda sig av någon sorts mist, det finns på min "Att testa-lista". När allt torkat riktigt ordentligt stämplade jag återigen med Perfect Medium, men denna gången penslade jag över lite vackert skimrande Perfect Pearls. Det kittet som finns i butiken nu är inte samma färgställning som det jag använt mig av, men Lotta satsar hårt på Pearl Pigments från PearlEx, så du kan botanisera i en mängd olika kulörer.

Det här kortet är även ett inspirationsbidrag till vår apriltävling, för här har jag cirklar, något stämplat och turkost. Det turkosa som syns rätt svagt är Perfect Pearlen. Sista dag att delta är 1 maj.