lördag 20 augusti 2016

Råååsa grattis!

Hej där!
Den här månaden grejar vi lite extra med embossing i olika former och Lottas utmaning till oss i DT-teamet är att skapa nåt monokromatiskt. Googlar man på synonymer så dyker så enfärgat upp, olika nyanser av samma färg är alltså uppdraget.

Jag har använt en embossingfolder där jag färgade in ena sidan med hjälp av distresser och ett distressverktyg. Färgerna jag använt är Spun Sugar, Picked Raspberry och Dried Marigold. En bit rosa cardstock, samma som min kortbas, vevades igenom.
Grattis är utstansat i samma cardstock och monterat på vellum. Sist en snurra av rosatonat snöre och en blomma, sen kände jag mej klar.


Förslag på material:
Vellum, distressfärger, distressverktyg, embossingfolder, snöre, blomma, dies


Glada hälsningar,
Monica =)

1 kommentar:

Anna Uhras sa...

Snyggt!! Och ett perfekt monokromatiskt kort!! Inget slingrande med vit CS som jag gjorde inte 😃 Kram Anna