torsdag 25 augusti 2016

Embossing med guldkant

Hej på er allihopa!

Idag tänkte jag sätta lite guldkant på vardagen med hjälp av lite Embossing.
Det finns ju både torrembossing och värmeembossing, här har jag använt det sistnämda.
Till min hjälp har jag haft en limpenna, stämplar, stämpeldyna för embossing, guldglittrigt embossingpulver och en embossingfön/verktyg.

Jag har tjuvlånat ide'n med limpennan lite av min DT-kollega Tesa faktiskt.
Hon har tidigare under våren och sommaren visat några kort då hon använt den tekniken med just limpenna, kika in här om ni vill se.

Såhär blev mitt resultat, två kort...


Jag ritade på frihand med limpennan på Vellum och strösslade sedan guldpulvret, tömde tillbaka det som inte fastnade och värmde sedan tills pulvret smälter med embossingfönen.
Upprepade detsamma med textstämpeln fast med en stämpeldyna för embossing.
Den dynan är genomskinlig och lite extra klibbig så embossingpulvret fastnar bra.


En varm tanke från mig till er!!


Här blev det guldiga löv med en text och några kristalliga halvpärlor.
Den turkosblå bakgrunden har jag gjort med härliga Distress Crayons som jag bara ritade med lite slarvigt på akvarellpapper för att sedan gå över med pensel och vatten.
Sååå roliga att leka med, jag lovar.

Båda textstämplarna är gamla godingar från mina egna gömmor men Lotta har MASSOR av andra härliga stämplar att välja och vraka bland.

Hoppas du fick lite inspiration så du också sätter fart med embossingpulver och annat skoj!

Tusen tack för titten, vi ses snart igen!
Kram Anna :)

2 kommentarer:

En liten butik sa...

Så fina kort! Tycker mycket om guld :) Kram Lotta

Anna Uhras sa...

Tack snälla rara Lotta 😍 Vad glad jag blir!! Ja guld är ju härligt !! ❤️ KRAAM Anna