lördag 27 augusti 2016

Grateful Greetings

Denna vecka har jag skapat två kort i ungefär samma stil fast med olika färger. Jag har försökt använda min samling av olika blommor.....och den samlingen är stor ;)
Till basen börjar jag alltid med gesso för att grunda kortet. Sen går jag över med en stencil och modeling paste för att får struktur. Spraya med olika mister för att färga in alstret. Med en limpistol fäster jag sen blommor och blad. För lite extra bling är det kul att lägga till pärlor, art stones och pebbles. Många gånger så mistar jag mina blommor i den kulör jag vill att alstret ska ha. Det är ganska bra att ha en bunt vita blommor som bas i ditt förråd för de går alltid att förändra i färg.

Tillvägagångssätter är likadant med detta kort, det är bara det att jag använt andra mister för att färga in bakgrund och vissa blommor.

Material:
Mica Powder Sunny Yellow
Heidi Swapp Color Shine Mustard
Finnabair white Art Stones
Stencil Prima Sunset Sunrise

Ha en fortsatt fin lördag.
//Tesa

3 kommentarer:

Anna Uhras sa...

Åhhh!! Alltså jag vill också kunna göra som Du Tesa 😍 Snyggt!!! Kram Anna

Monica =) sa...

Så fina!
Kram

Tesa sa...

Det kan du Anna, våga prova❤️ Och Tack Monica:) Kram Tesa