måndag 15 augusti 2016

Embossad vellum

Hej där!
Jag hittade en kul idé på Pinterest som jag testat. Inget klurigt egentligen men en fin effekt om man inte vill färglägga och dessutom har ett fint mönsterpapper som vore synd att dölja.
Stämpel och text kommer från Kraftin Kimmies finfina sjöjungfruset. Jag har helt enkelt stämplat och embossat med svart pulver på vellum och sedan sytt fast det hela i överkanten på mönsterpappret.

Blommorna är snurrade efter Tettiz instruktion i månadens tekniktips. Två olika storlekar på cirkeln ger variation på blommorna, bara att testa sig fram!

Men visst har du klurat ut att jag gjort nåt mer än bara embossat mitt motiv?! För att motivet ska synas lite bättre har jag stämplat det på vitt papper, klippt ut och limmat fast det på mönsterpappret under vellum-arket. Finurligt, eller hur?

Glada måndagshälsningar,
Monica =)


1 kommentar:

Anna Uhras sa...

Snyggt Monica!!! Du kan du !😍 Kram Anna 😃