tisdag 2 augusti 2016

Tekniktisdag - gör egna snurrblommor

Idag tänkte jag visa er hur man gör egna snurrblommor och därför har jag spelat in en liten filmsnutt som jag hoppas ska hjälpa er som inte testat förut. Så - fram med popcorn och sätt er skönt och njut av filmen:


Med dessa små sötingar har jag gjort den här layouten - jag älskar att blanda former, färger och storlekar på blommor när jag skapar, så att göra lite egna blommor förenklar det. Tänk på att vill du ha större blommor utgår du från en större cirkel och vill du ha mindre blommor så använder du också en mindre cirkel. Easy-peasy! :)




Jag hoppas att jag har kunnat inspirera er till att göra lite egna blommor nu. Perfekt när man inte har "rätt" blommor hemma - man gör sina egna! :)

Pyssla lugnt!
Jeanette - Tettiz

3 kommentarer:

En liten butik sa...

Vilka snygga blomster! Kram Lotta

Anna Uhras sa...

Sååå snyggt!! Och en bra film!! Kram Anna 😍

Jeanette Wallén sa...

Tack snälla!! :D