onsdag 24 augusti 2016

Gör egna blommor

Hej!

Idag tänkte jag visa hur du kan gör egna blommor till dina alster. 

Det du behöver är en circelpunch eller die, papper (jag har använt mönsterpapper), lim och en pärla av något slag. 

Till den första blomman började jag med att stansa ut ett gäng cirklar. En av cirklarna använde jag som bas till själva blomman. Sedan vek jag cirklarna på mitten och började limma fast dem på min bascirkel. 


Limma fast cirklarna runt hela basen. I mitten limmade jag dit en pärla. Man kan säkert använda en brad istället. 


Till sist gjorde jag ett kort där jag fick användning av min nygjorda blomma. 
'
   
Jag har gjort en till blomma som utgår från utstansade cirklar. 
Jag har försökt visa hur du ska gå tillväga på fotot. 


Mönsterpapperet som jag använde till denna blomma är svagt mönstrat i beige på baksidan men det syns inte på bilden. 

Lägg sen ihop de vikta cirklarna.


Limma fast även de här vikta cirklarna på en bascirkel. 
Här visar jag hur baksidan ser ut så är det lättare att förstå vad jag menar. 


Det färdiga resultatet som du kan använda på något av dina alster. Denna kommer nog att hamna på ett kort skulle jag tro. 


Hoppas att du känner dig sugen på att prova på att göra egna blommor. 
Är det något som är oklart är det bara att fråga så ska jag försöka förklara bättre. 

Kram Åsa





4 kommentarer:

En liten butik sa...

Jisses vilka fina blommor!! Kram Lotta

Anna Uhras sa...

Läckert Åsa!! :) Så rolig ide'!! Kram Anna :)

cissi sa...

Jättefina blommor Åsa, måste jag prova att göra!

ÅsaJ sa...

Tack, va snälla ni är! <3 Kul att ni gillade dom! Kram Åsa