onsdag 31 juli 2013

Smash it

I mitt DT paket fanns det papper från Glitz sunshine och det kändes som en ljus och glad pappersserie. Resultatet blev en egen version av en smashbook. Här tänkte jag samla alla roliga minnen från sommaren, idéer och en massa andra saker.


Jag limmade fast alla sidor på flingkartong, sydde kanterna och borstade på gesso. Jag använde wild honey genom stensil.  Jag limmade fast elefantkortet, bokstäver (som kommer snart i webshopen), blommor (som du hittar under blommigt, jag använde mestadels cherry blossoms), ostdukfågel samt trädekoration (kommer snart i webbshoppen). Jag borstade sen gesso på allt igen.







Jag limmade och sydde fast en scallop die cut som en tab.




Fastsydda färilar (kommer snart i webbshop). Här använder jag diecuten som  en taghållare.




Sedan band jag ihop boken med min egna bind it all.


1 kommentar:

Katja/MezzaNotte sa...

Helt underbart album! Jag älskar dessa papper- de står på min önskelista. ;)