söndag 7 juli 2013

Somrig tavla med Stella

Idag visar jag en liten canvas på 15*15 cm där jag använt mig av den vackra stämpeln Stella.
  • Tavlan grundade jag med boksidor som jag limmade fast med medium, typ Mod Podge.
  • När det torkat tejpade jag fast ett par bitar grön washitejp.
  • Himlen målade jag med Distress Paint Salty Ocean som jag blandat med lite Liquitex White Opaque Flakes.
  • Fåglarna gjorde jag med gesso över stencilen Flying Geese (som inte ligger inlagd i shoppen).
  • Stella stämplade jag och sedan fyllde jag i konturerna med en svart penna, för att hon skulle se egenritad ut.
  • Blommorna, gräset och klänningen är färglagd med Faber-Castells Pittpennor som jag målade ut med lite vatten och en pensel.
  • Blomprickarna är Enamel Dots från MME.
  • Kronan och rosetten är färglagd med lite Pearl Pigment Brilliant Gold som jag spätt ut med lite vatten.
  • Avslutningsvis stämplade jag lite slarvigt med en bakgrundsstämpel.



2 kommentarer:

Päivi sa...

Härlig!!! Ljuvliga färger och bra text (brukar faktiskt påminna mig själv om det samma :))

Mikaela sa...

Urläcker