lördag 20 juli 2013

Bildmålarna med no lines teknik!

Hej på er!

Det var ett tag sedan sist ni såg något av mig här i bloggen, tråkigt nog! Jag har haft en total scrapsvacka och inte ens orkat gå in i arbetsrummet än mindre skapa något. Men jag har gjort ett par alster som jag tänkte dela med mig av varav det ena är idag.

Jag har testat så kallad "no lines teknik", dvs en teknik där man stämplar eller skriver ut ett motiv i väldigt svag färg. Jättekul men ganska svårt!


Här ser ni en närbild på motivet. Jag har stämplat med distress dyna i färgen Antique Linen och sedan färglagt med Copics. Motivet kommer från Bildmålarna. Jag blev tyvärr lite missnöjd med att det blev så mörkt när jag ritade dit ögon och mun.... Men det får jag väl öva vidare på! 


Här är några av blommorna... De vackra körsbärblommorna är från I am Roses och finns i shoppen. 


Mera blommor.... Mina alster känns aldrig färdiga om jag inte har blommor på dem... 


Här har jag tagit en bild från sidan så ni ska få se lite av 3D-känslan med bannern och fjärilarna som är redo att lyfta... 


Materiallista:
Papper: Jag har använt några papper från ett paper pad från Authentique Paper som heter. Remembrance Bundle
Dekorationer:  Cherry Blossoms Lila
Motiv: Söta lilla Mimosa från Bildmålarna. Hittar inte just detta motiv i butiken men det finns flera andra att välja mellan eller maila Lotta för det kanske inte kommit upp i butiken än.
Dies/Stansar: Doily English Tea Party från Cheery Lynn.



Inga kommentarer: