måndag 8 juli 2013

Sommarhälsning med presentkort

Hej! Jag heter Maya och är så glad över att få vara gästinspiratör här i sommar. Jag bor i Viskafors med min man, våra två barn och två hundar. Jag har scrappat sedan mitt andra barn kom, ca 2008 började jag men det dröjde ett par år innan jag upptäckte kortmakeriet och verkligen fastnade för denna underbara hobby. Där i början så gjorde jag bara kort, sen upptäckte jag minialbum, jobbade mig upp till små (8x8 inch) layouter och nu hoppar jag mellan kort och vanliga 12x12 layouter. När det kommer till tillverkare har jag just nu snöat in på American Crafts men jag älskar verkligen Echo Park och MME som har så mycket fina produkter. Sen är jag galen i stämplar och särskilt fyndiga textstämplar. Jag kan heller inte leva utan enamel dots och min symaskin.

Jag blev jätteglad när jag hittade en superfin Kenny K-stämpel i mitt fina paket. Det var alldeles för länge sedan jag målade motivstämplar så jag kastade mig över den direkt och gjorde ett kort där man kan skicka med ett presentkort eller något annat roligt.


Bakgrundspappret kommer från Fancy Pants och andra sidan är superfin också. Jag har dekorerat med stickers från Glitz och pärlor och washitape från YouDo. Kantstansen är en av mina favoriter och kommer från EK.
 
Kortvikningen är enkel, det är bara att göra baksidan av kortet lite längre än framsidan och vika in det. Jag fäste fliken med ett par häftklamrar. Om man skjuter ned presentkortet i botten ryms det en hälsning ovanför också.
 
Det var allt för mig idag, ser fram emot att inspirera mera!

2 kommentarer:

En liten butik sa...

Välkommen Maya och vilket fint "öppningskort"!!

En liten butik sa...

Glömde att säga - vilken färgläggning, blev förstummad av håret :)