onsdag 31 juli 2013

Grattiskort

 
Jag fick ett underbart färgglatt och fint 6x6-block i mitt paket, det kommer från Echo Park och heter Here & Now. Jag använde papper ur det för att göra ett glatt grattiskort. En del av papprena har svart-tavla-look och det tycker jag är jätteläckert! Det är lätt att göra sina egna svarttavla-effekter med en stämpel och svart (helst slätt) papper. Detta kom ur blocket men det går jättebra med annat också.


Jag stämplade med Versamark och embossade i vitt. Sen tog jag en vit stämpeldyna som torkat lite och stämplade igen ovanpå lite snett utanför så det blev en skugga. Jag gjorde linjer med en vit gelroller-penna. Vill man kan man göra egna kriteffekter som att nån har suddat tavlan några gånger. Bara ta vit färg från dynan och dutta med fingret eller en babyservett på den svarta bakgrunden och sudda ut ordentligt.

Inga kommentarer: