lördag 27 juli 2013

En snabb vikvariant passar bra i sommarvärmen!

Hej där!
Jag hoppas att du njuter av den alldeles fantastiska sommaren lika mycket som jag! Då är det finurligt med kortvarianter som går lite snabbt när man väl hamnar vid pysselbordet, eller hur?
Denna vikning eller vad man nu ska kalla det är superenkel men ger härlig effekt o ser arbetad ut med ett fint papper även utan extra dekorationer, fast jag klämde dit lite ändå =)

Kortet är till en go liten tjej som fyllt 12 så här mitt i sommaren: härligt sommarkalas med grillning o tårta i trädgården avnjöt vi i torsdags!

 För att få det här bra behöver du ett dubbelsidigt papper: jag har använt Authentique spring. Bokstavsstickers är från Glitz. Själva vikningen hålls fast med Minibrads.

 I mitt lilla dekorationshörn hittar du körsbärsblomma, liten rosa blomma, pistiller, virkad blomma, chipboard och en liten mobilcharm. Just denna finns inte i shoppen ännu men en massa andra finingar hittar du!
De små blå pluttarna har jag gjort med liquid pearl.

 Chipboardstjärnan kommer från samma kit som bannern i bilden ovanför. Snöret är ett 3-pack från My minds eye: Winter Wonderland. För att få snöret där jag vill har jag fäst lite här o där med lim helt enkelt.

Hur man gör ett sånt här kort ser du säkert redan, men jag visar så går det extra snabbt - solen väntar ju!

 Rita ut diagonalen på det dubbelsidiga pappret o klipp upp beroende på hur stor yta du vill ha i mitten. Min diagonal är 10cm.

 Använd en penna eller liknande för att få snygg böj på pappret. Det blir lätt tråkiga veck annars, speciellt om man som jag använder ett lite tjockare papper.

Mitt mönsterpapper monterade jag på en blå "bakgrundsmatta". Måtta ut o montera motivet där du vill ha det så det blir snyggt i förhållande till själva öppningen. Sen monterar du det mönstrade pappret ovanpå o sist av allt klämmer du dit bradsen. När du sen monterar det hela på en kortbas så syns inte bradsen på kortets insida.
Jag använder dubbelhäftande tejp i lite olika bredder för pappersmontering men lim går fint det med!
Motivet (som är från mina egna gömmor) är stämplat med Salty Ocean.

Soliga hälsningar,





1 kommentar:

Rebecca sa...

Snygg och påhittid vikning :)