onsdag 28 september 2016

Mer Jul i svart och grönt

Hej!

Idag är jag, AnnaU tillbaka med dom två andra svartgröna julkorten jag gjorde härom veckan.
Jag kom ju liksom igång efter en lite trög start och då blev det ju fyra stycken i ett nafs.
Dom två första hittar du HÄR om du vill se dom igen :)

Såhär blev dom andra två..


Jag såg en ide' någonstans på Pinterest som jag inspirerades av här. Pinterest är en skattkista att ösa ur och plocka små ide'er här och där som man kan överföra i sitt eget skapande. Liksom vi försöker att inspirera er och varandra här hos En liten butik.
Här stämplade jag först granarna (en gammal stämpel ur mina gömmor) och förlängde stammarna med en embosspenna och embossade sedan med svart embossingpulver. (Har man ingen embosspenna kan man använda en limpenna också) Sedan har jag bara gått över med olika Distresser med disressverktyget för att få den färg jag önskade. Jag avslutade med att stänka en skimrig colormist, som ni ser som ljusare prickar, och att stämpla några gröna stjärnor lite här och var.


Här kanske ni ser att det skimrar lite av misten i prickarna :)


Här ett kort i en annan stil med grafiska pappersgranar som fick en söm med symaskinen i mitten på varje gran. Det blev några stänk av en svart Colormist här också. Stansade ut "merry christmas" i svart cardstock och piffade dom med lite blingigt glitterlim.

Hoppas du fått några ide'er och uppslag till din stundande julkortstillverkning, eller du kanske redan är klar med dom? :)
Isåfall kanske du kan använda ide'erna till vanliga "Bra att ha" kort istället.

Tips på material ur ELB-butiken:


Tusen tack för titten idag , vi ses snart igen!
Kram Anna :)

4 kommentarer:

Monica =) sa...

Urfina båda två!
Kram

Anna Uhras sa...

Åhhh!!! Tack fina Monica 😍 Du gör mig så glad 😃 Kram Anna

Christel sa...

Så jättejättefina, gröna och granna! Och vilken läcker text på den grafiska, så snyggt alltihop. Den här sista måste jag nog göra efter! Kram

Anna Uhras sa...

Åh!!! Tack snälla söta Christel 💚 Jag blir ju så glad av dina fina ord! Vad roligt att du vill lifta det!! KRAAM Anna 😃