lördag 3 september 2016

Be Different

Ibland kommer man på lite smågalna ideér, som här.....när jag rensade bort barnens gamla VHS-band blev jag lite nyfiken på vad som fanns inuti bandet så jag skruvade isär det och tog hand om själva filmrullen. Jag använde den på denna tavla tillsammans med blommor, pebbles, art stones, micro beads och glass glitter.

När alla saker var fastsatt målade jag allt med svart Gesso. På de upphöjda ytorna smetade jag på Acrylic Paint Steampunk Copper från Prima.



Material:
Art Stones
Alphastickers

När jag väl höll på så sparade jag några fodral till VHS-banden för att ha till förvaring. Limpistolen fick precis plats i fodralet och är även ett bra underlagskydd när limpistolen används;)

Och de galna ideérna bara fortsatte..........byggde en hylla av banden till mitt pysselrum :)
Använde silikonlim för att fästa ihop dom.

Ha det bra!
//Tesa

2 kommentarer:

Anna Uhras sa...

Du är ju så fiffig Tesa!! Och ett snyggt kort blev det!! 😍 Kram Anna 😃

Anna Uhras sa...

Jag menade ju TAVLA!! Men likväl toksnygg!! :) Kram igen Anna :)