fredag 23 september 2016

Skiss & fiskar

För en kort tid sen fyllde min bror 40 år. Han är en inbiten sportfiskare och jag kunde ju inte låta bli att använda stämplar och dies från Lawn Fawn till hans födelsedagskort. Setet Mermaid for you finns med både stämplar och dies och det är sååå roligt att använda dem till sina skapelser. Både jag och min 8-åriga dotter älskar dem! Fiskar, stenar, sjöhäst och bubblor passade fint till mitt kort.

Jag gjorde mitt kort väldigt fritt efter en skiss och jag hoppas att jag kan dra igång lite pysselkli i fingrarna hos er:





Jag gjorde bakgrund, stämplade och stansade i akvarellpapper för att jag skulle kunna färglägga med vattenlösliga färger. Här använde jag vattenlösliga kritor, men det går ju bra med vilken typ av färgläggning man vill - bara att man anpassar pappret. 

När jag gjorde min bakgrund penslade jag först pappret med vatten, sen målade jag lite med en krita på ett akrylblock och plockade upp färgen därifrån med en pensel - spädde också ut med mer vatten för att få den där akvarelliga känslan. Sen målade jag på i lager och bättrade på här och där innan jag lät pappret torka. 

Jag ritade ram med en tunn, svart penna och monterade på mina fiskar & co - en del med 3d-kuddar - och toppade med lite Glossy Accent på några fiskar och bubblor. 

Mottagaren av kortet blev nöjd, så jag är nöjd! 
Nu vill jag se vad ni skapar efter min skiss!! :)

Pyssla lugnt!
/ Jeanette - Tettiz

1 kommentar:

Anna Uhras sa...

Alltså den bakgrunden är så snygg!! Ja hela kortet förresten 😍 Kram