onsdag 14 september 2016

Julkort i svart och grönt med AnnaU

Hej!

Idag blir det lite juligt här hos En liten butik!

Jag tänker visa ett par julkort som jag gjort efter en utmaning vi inspiratörer har fått av Lotta.
Den lyder ungefär följande "juligt i svart och grönt, skapa vad ni vill"
Plätt lätt ju, eller inte...
Jag tyckte det var lite klurigt men bara jag kom i gång så hade jag svårt att sluta istället, så kan det gå.

Det blev inte mindre än fyra julkort i olika stil och två "syskon kort" bjuder jag på här idag.



Som sagt två nästan identiska kort men ändå lite olika. 
Jag har först stämplat och varmembossat med svart embosspulver på vit slät Cardstock för att sedan
"smoosha" det i en färgpöl av tre olika colormist.
Jag arrangerade mina colormist  på ett underlag som tål väta, tex ett sånt återbrukbart bakplåtspapper eller en plastficka.
Jag har använt en skogsgrön skimrande mist, Color Shine "Seafoam" också skimrande och några droppar av en svart Color Shine även den skimrande.


Ett lite mindre kort och utan matta bara direkt på den svarta kortbasen av svart slät Cardstock.


Ett något större kort med en mörkt olivgrön matta, små detaljer som ändå gör rätt stor skillnad.


Här ser ni hur dom skimrar i ljuset, mums!

Dom här korten är snabbt gjorda och inget blir ändå inte riktigt det andra likt då du aldrig kan styra hur dina "smooshar" riktigt blir :)

Stämpeln jag använt här är en gammal relik ur mina gömmor men Lotta har ju massor av nya fräscha stämplar som är ännu snyggare.

Ja det var mitt bidrag till scrapvärlden idag hoppas du gillar det du ser!

Tusen tack för titten och Happy Scrapping till er alla!
Kram Anna :)

4 kommentarer:

En liten butik sa...

Nu gillar jag svart och grönt :) Kram Lotta

Anna Uhras sa...

Tack rara Lotta!! :) Och tack för utmaningen <3 Kram Anna :)

Christel sa...

Så läckra julkort, gillar jättemycket, den olivgröna mattan bakom det ena ser nästan guldigt ut på fotot, fint!

Anna Uhras sa...

Tusen tack snälla Christel💚 Du gör mig så glad!! Kram Anna