torsdag 3 september 2015

Lotta utmanar...ARTSY BUTTONS

Hej på er!

Så som ni säkert redan vet har Lotta gjort personliga utmaningar till oss inspiratörer och idag är det min tur att visa resultatet.

Min utmaning var att skapa något med knappar, något konstnärligt: Artsy buttons.

Jag älskar vår hobby och det vi gör, skapandet och friheten men ändå ha den där grunden av produkter som någon annan skapat (stämplar, stenciler, mönsterpapper mm) Så den här utmaningen visade sig vara svår för mig eftersom jag egentligen inte ser mig som speciellt konstnärlig. Men det är väl det utmaningar är till för, få oss att tänja våra gränser.



Ni vet hur det är, man har en bild i huvudet när man börjar och sedan ett helt annat slutresultat.
Vad svårt det var att sluta! Jag satte ner foten och sa till mig själv att nu får du ändå ge dig och trots det var jag där dagen efter och justerade. För att jag kunde, det här med mixed media ger en verkligen konstnärlig frihet.


Så vad har jag gjort då? Använt massa kladd såklart. Gesso, texture- och modeling paste, stenciler, akrylfärger, dylusions, silks och så ostduk och en massa knappar då såklart.

Vi får väl se om det här är slutresultatet eller om det blir ett ständigt pågående projekt. Tack för utmaningen Lotta!

Kram Susny

2 kommentarer:

cissi sa...

Snyggt och väldigt konstnärligt!

En liten butik sa...

Jättehäftigt!