tisdag 1 september 2015

Tekniktisdag - Distress Ink Pads

Jag hoppas att du inte glömt bort dina fina Distress Ink Pads? De är så härliga att jobba med och blandar sig så fint tillsammans. Idag kommer jag visa två olika kort, med samma material.

Först stämplade jag en av de fina galna fåglarna med Distress Ink och embossade den med clear embossing powder. Färgen torkade väldigt snabbt på just detta papper, så embosspulvret fäste inte överallt på motivet.

Jag trycker dynan på två olika Distressfärger mot en plexiglasskiva och sprayar dem med vatten.

Jag använder den blöta färgpölen och målar motivet slarvigt med en stor pensel. De fina stänken skapar jag med en liten, tunn pensel. Tunn pensel ger små droppar, tjockare pensel ger större droppar.


Efter en kort tur i symaskinen har jag kortet klart. Ögonen har fått lite dimension med Glossy Accents.

Men, det blev ju färg över. Färg som inte ska spillas. Jag stämplade åter en galen fågel, men embossade den inte. När motivet torkat doppade jag hela kortet i de blå färgpölarna, resultatet blir en vackert flammig bakgrund.


Även om blå ögon är vackert, var det inte vad jag ville ha på detta kort, så jag stämplade en gång till och klippte ut dem.

Även detta kort fick sig ett par rundor i symaskinen, för att rama in motivet ordentligt. Här ser du även att färgen på motivet blandat sig ganska mycket med bakgrundsfärgen, vilket ger en rätt läcker skuggning. Även dessa ögon fick på sig ett lager med Glossy Accents.

Distress Ink hittar du här och Glossy Accents hittar du här. Bird Crazy hittar du just nu inte i butiken, tyvärr, men när de kommer in finns de under denna flik.

/Anna

2 kommentarer:

Anna Uhras sa...

Läckert!!!! :-) kram Anna :-)

Anonym sa...

Åh vad fint! Och en urläcker pippi :)