lördag 26 september 2015

Skissveckan - Tesa

Hoppas ni haft fullt upp att följa våra skisser:)
 Idag kommer mitt bidrag.

Jag själv hittade inspirationen på YouTube där jag såg ett härligt kort som Danielle Flanders gjorde. Och här kommer två kort som jag gjort efter skissen.

Skar ut flera remsor av svart cardstock, ca 1 cm breda. Monterade dom på en kort bas av vit cardstock. Ordet och ballongerna kommer från Lawn Fawn. I shopen finns orden hello och hugs.
Gjorde mig en stämpel av texten genom att stansa ut den i dekorgummi, se hur i mitt tidigare inlägg här. Embossade texten i vittsvart cardstock. Skar sen remsor av pappret och embossade texten i svart på den vita cardstocken och matchade ihop dessa när jag monterade remsorna. Den söta cupcakestämpeln med tillhörande dies kommer från Lawn Fawn och setet heter Baked with Love. Virade några varv med twine runt kortet.

Ha det bra!
//Tesa

1 kommentar:

ÅsaJ sa...

Vilken härlig skiss!!! Jag har gjort en tolkning av den. Kul med en skissvecka även om jag inte har kunnat vara särskilt delaktig just denna vecka...

http://scrapatheltenkelt.blogspot.se/2015/10/en-liten-butiks-skissvecka.html