söndag 20 september 2015

94 dagar till julafton...

Hej där!
Solen skiner o det är en alldeles fantastisk helg här i Mölnlycke! Som gjord för lite julkortstillverkning varvat med trädgårdsarbete, eller hur?!
Hur går det för dej, har du startat med julkorten än?

Och ja, det blir mer Lawn Fawn =)
Kanin på kälke den här gången men en pingvin på kälke hade gått precis lika bra!

Bakgrunden har jag vevat genom en embossingfolder o därefter först målat med vit metallicgelatos för härligt glitterskimrande efffekt o sen mer "snö" och glitter med hjälp av embossingenamel. Glöm inte att man måste  värma enameln försiktigt underifrån för att den inte ska ge sig iväg.

I ena hörnet har jag limmat fast några små rosor o spröt. Texten är stansat från ett qk-alfa men du hittar andra fina alfan från Lawn Fawn bland diesen.
Jag tejpade washi på vitt papper o limmade sist dit bokstäverna. Det hela är monterat på 3D-kuddar.

Den söta kaninen har jag färglagt med Copicspennor, klippt ut o monterat på 3D-kuddar fast någon mm lägre än textpanelen. Jag använde sax men till de flesta Lawn Fawn-stämplarna finns också dies att köpa till, hur finurligt som helst!

Fortsatt härlig helg,
Monica =)

Inga kommentarer: