söndag 25 december 2011

Snowman soup...

Jag hoppas att ni har hämtat er från gårdagen och att ni alla fick mycket pyssel i klapparna... Idag bjuder jag på lite soppa, snögubbesoppa, med frystorkade snöbollar (minimarsmallows) i varmchoklad och en liten polkakäpp att röra om med! En snabb och gullig gå-bort-present så här i vintertid. Jag använde ett cellofankuvert som påse och klippte av tejpen bara.

Jag har använt en stor tag som jag vikit och skar ut en liten flik som håller ihop det. Först färgade jag in hela tagen med Aged Mahogany, sedan embossade jag några snöflingor med clear embossingpulver innan jag färgade över allt igen med Vintage Photo

På baksidan/insidan har jag embossat små snöflingor med glittrigt guld för att matcha snöret. Bokstäverna kommer från Glitz Teeny Alfa. Jag gillar att det är olika typsnitt på alla bokstäver... 
Ha en fortsatt underbar jul och kom tillbaka i morgon, för då ska Ami visa upp något fint!

2 kommentarer:

linaliten sa...

Vilken söt liten present! Sådan ska nog förskolepersonalen få i julklapp nästa år! :)

En liten butik sa...

Vilken bra idé, funkar ju även efter jul - om nu bara snön kan komma. Idag 10 plus!! //Lotta