torsdag 1 december 2011

Julpresent med scrapboxing

Har ni hört talas om scrapboxing? Det är något för alla er som gillar att imponera med fina presentförpackningar men haaatar att det tar sådan tid att skriva ut mallar, klippa ut dem, föra över mallen till cardstock, klippa ut igen...ja ni vet. Skatta er lyckliga för i shoppen går det nu att köpa färdiga mallar i kartong, redo att dekoreras! Bara det göttaste kvar att göra liksom. :-)

Om man nu som jag är lite småsnå...eh...ekonomisk så går det självklart bra att använda boxarna som mallar också, så att du kan göra boxarna om och om igen. Lite mer meckande, men också mer personligt. Här har jag gjort en box i svart cardstock som jag dekorerat med spets, pärlor och lite annat. Den vackra röda blomman har min vän BellaMio gjort till mig.

Sidorna är dekorerade med Reprints färdiga tags som jag bara klippt ut och chalkat lätt i kanterna.

Den här boxen går det att gömma till exempel en chokladkaka i skulle jag tro, eller kanske biobiljetter?

Fyrkanterna har jag klippt ut från ett mönsterpapper och satt fast med distanskuddar i olika höjd.


Material från shoppen:

Box 1
Gablebox 13
Mönsterpapper - Christmas Cards från Fancy Pants; Tomtetags från Reprint
Dekorationer - Prima Lace i Creme; Dekorpärlor vintage

Box 2
Presentkartong
Mönsterpapper - Juletid från Reprints Tomte Collection
Dekorationer - Prima Lace i Creme

Tack för titten!

Anneth/Lillnettan

Inga kommentarer: