måndag 24 juni 2013

Project life

Jag har under våren börjat med Project Life och tänkte idag visa er hur jag snabbt gjorde några egna PL-kort med bara ETT mönsterpapper och ett fåtal dekos.

Pappret jag använde var detta:

Glitz-Stripes



Jag skar ut 4 stycken 6''*4'' kort (ca 15,2cm*10,2cm) och 4 stycken 3''*4'' kort (ca 7,6cm*10,2cm). Min skärmaskin har Tum-mått också så jag använde mig av dem så de blev exakt som de ska vara för plastfickorna.



Jag valde att göra ett av de större korten nertill där remsorna med text på är, två stora som fick vara helt odekorerade (är inte md på bilden ens) och så ett stort som jag satte en doilie från "Glitz-Peek a boos-love you madly" på som det står "You make me smile" på. 


Ordet "You" på detta mindre kort är från samma förpackning från Glitz.

Här har jag använt en Rub-on från Kaiser Craft, det behöver inte vara mer dekorerat än så här utan detta är perfekt att sätta ett foto på ovanför rub-onsen:

Den färgglada sidan tycker jag man kan använda som den är, så härligt färgglad och sprudlande!



Har tänkt visa lite mera Project life framöver ifall det finns nått intresse där ute så hojta gärna till om ni vill se mer :-D 



2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad snyggt! Det inspirerar mig massor :)

En liten butik sa...

jättesnyggt!