torsdag 20 juni 2013

Mista egna blommor

Att göra egna blommor av kaffefilter är otroligt roligt och enkelt.

Jag började med att stansa ut blommor med en die som jag hade hemma. Här är det valfritt vilken man använder.


Sedan har jag mistat alla blommor. Har använt Pearl Pigment pulver. Har blandat min egen mist med detta pulver.


Har använt mig av färgerna Turquiose, True Blue, Antique Bronze och en mist från Tattered Angel. Låter några vara vita.



Låter blommorna torka och därefter sätter jag ihop blommor av olika former och nyanser med en brad.

Under tiden har mina ATC kort torkat. Har använt med modelingpaste med några olika stencils. Sedan när det torkat har jag haft på glassbeads. När även detta torkat så har jag mistat med samma färger som blommorna.



Nu har jag fått ihop ett gäng med ATC kort och på dessa fäster jag mina blommor.



Alla är kort lika men olika. När jag fått fast blommorna så distressar jag med vintage photo på blommorna.



 Slutligen lite Dry glitter på valda ställen.




Tack för titten och hoppas ni med gör lite egna blommor.

Kram Katja


Inga kommentarer: