söndag 23 juni 2013

Med en fjäril

Ett önskemål från er bloggläsare var enkla kort. Det här är ett kort som är enkelt att göra och som kan varieras i oändlighet. Basen är ett cardstock i färgen Coconut Swirl, ett vitt stätt cardstock, dubbelvikt till ett mått på cirka 4*6 tum. De mönstrade papprena kommer från samma sextumsblock och bokstäverna är utstansade med det gamla QuicKutzalfabetet Chemistry.
Brukar du stansa ut bokstäver eller använder du helst färdiga bokstäver?
Vilken maskin använder du i så fall när du stansar?


2 kommentarer:

Anonym sa...

Snyggt kort! Jag måste verkligen testa att göra lite enklare kort...

Jag använder färdiga bokstäver, det är alldeles för pilligt att stansa ut tycker jag, så jag har sålt mina alfabeten. Ibland klipper jag ut egna eller använder stämplar.

En liten butik sa...

enkelt och jättefint kort!