söndag 28 augusti 2011

Tusen tack!


Lindas kort har jag beundrat länge och nu fick jag möjligheten att hylla henne lite extra med att få lifta ett av hennes alster! Det är ett litet busigt och hemligt uppdrag som vi gästisar fick av Lotta, det har ni nog märkt vid det här laget... 


Det här kortet fastnade jag för och det var layouten och det svaga ton-i-ton-mönstret på det svarta pappret som jag har tagit fasta på… Så här kommer min variant av det kortet! Hoppas ni känner igen det.




Jag valde papper från BoBunny Gabrielle och två matchande cardstock till det. Jag stämplade fjärilar och lite blommiga hörn med en emossingdyna för att få fram en snygg ton-i-ton-effekt. Det är ett himla kul och enkelt sätt att piffa till ett enfärgat papper om man inte har mönsterpapper som passar! Spetsen kommer från Prima och kanterna är distressade med Frayed Burlap. Den färgen är perfekt om man vill ha en lite neutralare brun istället för den lite rödare Vintage Photo. För att det vita på mönsterpappret inte skulle sticka ut så mycket distressade jag allt med Antique Linen. Så gör jag ofta för att tona ner någon färg...

Tack för titten och tack så himla mycket för alla gulliga kommentarer!

Material:
Mönsterpapper BoBunny, Elegance
Enfärgad cardstock i två nyanser
Spets från Prima (finns snart i webshoppen)
Övrigt: Privat

7 kommentarer:

Carina sa...

Det var värt att hoppa hit, jättefint kort:)
Kramisar

Stephi sa...

snyggt!

Sandra sa...

Jättehärlig kort! :)

Marita Johansson sa...

Sååå snyggt

Linda sa...

Så underbart det blev!! Vilken ära!! <3

Susy sa...

Ur snyggt!!!!!!

KRAM Susy

Jennie sa...

snyggt!!