torsdag 11 augusti 2011

Kort med Kenny K!

Ni vet väl om att ELB har många coola stämplar från Kenny K i lager? Just denna som jag använt på mina båda kort, Super Mom, har just kommit in i lager! Kenny K är fantastiskt roliga att färglägga och har sådan attityd.

De embossade primablommorna är piffade med pärlvita pistiller från YouDo - fina och diskreta med svag lyster.

Det här kortet är gjort i cardstocknyanser som jag tycker påminner om blåbär & mjölk. :-) Jag tuffade till de väna färgerna genom att stämpla och sota med svart. Mönsterpapperet kommer från det här vackra Jenni Bowlin-papperet (Mini Pattern Sheet) som tillhör serien Haven (ännu inte inlagd i butiken, men den kommer!).

Ännu ett kort med samma stämpel men med lite annan känsla över sig:

Det här lite retro kortet har jag gjort till min mamma, som är en riktig supertant. :-) Med papper från Jenni Bowlins Classic Red/Black Paper Pad blev det ett kort som jag blev mycket nöjd med. Hoppas att mamma gillar det också!

Jag övar och övar med mina Copics... Här på bilden anas både spetsen Cynthia och en vacker pebble från Prima - perfekt att ha i mitten på en blomma eller som iögonenfallande dekoration. Dessa heter Aztek men jag kan rekommendera att Du även kollar in till exempel Vintage eller Floral.

Tack för titten och skriv gärna en liten kommentar!

Anneth/Lillnettan

9 kommentarer:

Jennie sa...

Ursnygga kort! Och du är superduktig på copics! :-)

En liten butik sa...

Superfint kort och jag håller med, I love Kenny K stämplarna!

Annette sa...

Så snyggt! Du är fantastisk på att färglägga snyggt! Och den där stämpeln måste man ju ha!!! Finns det någon chans att den kommer in i butiken igen?

Petra sa...

Jättesnyggt Nettan! Du ÄR redan proffs på copics, så det så.
Kram

Cattiegirl sa...

Älskar korten! Och färgläggningen? Wow! :-))))))
Kram
Cattie

Linda sa...

Den är underbar verkligen! Och din färgläggning är underbar med!

Terés sa...

WOW alltså!

1. din färgläggning är superb!
2. älskar båda korten!!!
Kram!

Stephi sa...

å vilken härlig stämpel, så snyggt förlagt! Papperna du visar är några jag verkligen dregglar över:VILL HA!!!

En liten butik sa...

Super Mom stämpeln är på väg, borde vara i shopen i slutet av nästa vecka, tillsammans med ytterligare några Kenny K till :)//Lotta